Kävijälaskuri

Käyntejä kotisivuilla:3004 kpl

Westervik -sukuseura

Westervik-sukuseura on perustettu vuonna 1991. Sen jäseninä ovat kaikki ne henkilöt, jotka ovat Ahlaisten pitäjässä 1800-luvulla syntyneiden Frans Johan Westervikin (1848-1926) ja Edla Amanda Inbergin (1844-1908) jälkeläisiä. Sukuseura rakentuu Frans ja Edla Westervikin kuuden lapsen muodostamista sukuhaaroista. Lapsien nimet ja elinajat olivat:

1.     Frans Nestor Tuomela (1868-1955)

2.     Klas Viktor Westervik (1870-1908)

3.     Emil Johannes Länsiharju (1874-1927)

4.     Sven Fredrik Elomaa (1877-1962)

5.     Hilma Wilhelmiina Furuholm (1880-1921)

6.     Herman Arvid Wiik (1885-1973)

Sukuseuran tarkoituksena on sen sääntöjen mukaisesti herättää ja kehittää yhteenkuuluvaisuuden tunnetta suvun jäsenien kesken ja vaalia suvun perinteitä, harrastaa ja edistää suvun jäsenien elämänvaiheita koskevien kirjallisten ja suullisten tietojen keräämistä. Lisäksi yhdistys pyrkii järjestämään jäsenille esitelmä- ja valistustilaisuuksia.

Sukukokouksia pyritään järjestämään viiden vuoden välein, yleensä elo-syyskuussa. Kokouksissa valitaan sukuseuran hallituksen jäsenet ja varajäsenet kustakin sukuhaarasta eli yhteensä kaksitoista (12). Hallitus valitsee keskuudestaan puheenjohtajan, varapuheenjohtajan, sihteerin ja varainhoitajan. Edellinen sukukokous oli 31.08.2019 Porin Ahlaisten kievarissa, jossa hallitukseen valittiin seuraavat henkilöt. Järjestäytymiskokouksessa 23.11.2019 valittiin puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, sihteeri ja rahastonhoitaja.

Tuomela-sukuhaara:                              Antti Tuomela (vpj), Altti Tuomela

Klas Westervik-sukuhaara:                     Hannele Vaitilo, Jaana Nordman

Länsiharju-sukuhaara:                            Tommi Länsiharju(rah.hoit), Pertti Länsiharju

Elomaa-sukuhaara:                                Marika Elomaa (pj), Tapio Myllyharju

Furuholm-sukuhaara:                             Tarja Furuholm, Hannu Honkasalmi

Wiik-sukuhaara:                                     Tiina Lehtonen (siht), Heimo Aalto

Sukuseura on teettänyt kirjallisen sukujulkaisun 18.5.2009. Julkaisuun on koottu sukuhaarojen jälkeläiset ja nimiä siihen on kertynyt yli 700 kappaletta. Julkaisussa on lisäksi Frans Westervikin ja Edla Inbergin esipolvitietoja siinä määrin kuin on ollut tietoja käytettävissä. Julkaisu on näin ollen muodostunut määrätynlaiseksi arkistoksi, jota voidaan tarpeen mukaan päivittää. Julkaisupainos on ollut 50 kappaletta ja se on myyty jäsenistölle. Lisäksi on teetetty jäsenistölle myytäväksi sukuseuran oma pinssi, jossa on kuvattuna seuran vaakuna. Vaakunassa esiintyvä vuosiluku 1575 kuvaa esipolvitaulukossa vanhimmaksi löydetyn, skotlantilaista alkuperää olevan Wolter Moliisin syntymävuotta.